Fortrydelsesret ved køb af hovedtelefoner

Når du køber hovedtelefoner på nettet har du 14 dages fortrydelsesret, det vil sige at du indenfor 14 dage kan fortryde fortryde købet og sende varen tilbage til butikken. Butikken skal så betale dig det fulde beløb tilbage. Der er dog nogle regler for hvornår og hvordan fortrydelsesretten fungere og de vil blive gennemgået herunder.

Hvis du vil benytte dig af fortrydelsesretten skal du indenfor 14 dage sende butikken en besked om dette. Du skal gøre det på en klar og utvetydig måde gøre klart at du ikke vil have varen alligevel og du vil sende den retur. Net butikkerne har ifølge loven pligt til at på deres hjemmeside at have en formular hvor du kan sende butikken en besked om at du ikke vil have dine Grado in ear hovedtelefoner alligevel.

Du behøver ikke at give en forklaring, så som at du ikke vil have de trådløse hovedtelefoner alligevel, fordi du har set nogle billige hovedtelefoner fra Shure du hellere vil have.

Det er dog op til dig selv om du vil bruge denne formular. Det anbefales at den sender en besked eventuelt via email så du altid kan bevise at du har gjort butikken opmærksom på at du vil gøre brug af din fortrydelsesret. Husk det er din pligt at kunne bevise at du har sendt en meddelelse til butikken inden for tidsfristen.

For at være helt sikker på at gøre det rigtigt kan du bruge denne standart formular her https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=160666#Bil3.

Du skal så inden for 14 dage efter at du har afsendt meddelelse til butikken om du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, sende varen tilbage. Her skal du også kunne bevise at du har sendt varen retur. Det er derfor en god ting at sende pakken anbefalet, du kan eventuelt skrive på posthusets formular at pakken indeholder hovedtelefoner fra Beyerdynamic, så skulle du være helt sikker.

admin

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.